تجهیزات اتصال و عایق کاری

مفصل‌های رزینی

مفصل‌های رزینی به منظور عایق نمودن انشعابات کابل‌های سامانه حفاظت کاتدی مورد استفاده قرار گرفته و بسته به نوع کاربرد می‌توانند دارای شکل‌های دو راهی، سه راهی، چهار راهی و … باشند.

توضیحات بیشتر

مفصل‌های رزینی

پیل‌های اتصال زمین روی

در نقاطي از خطوط لوله كه جهت عايق نمودن دو قسمت از لوله از كيت عايقی در محل فلنچ استفاده می‌شود، ممكن است در اثر القا يا وقوع صاعقه، اختلاف پتانسيل زيادي بين دو قسمت فلنج به وجود آيد كه در نتيجه آن عايق فلنچ تخريب مي‌گردد.

توضیحات بیشتر

پیل‌های اتصال زمین روی

پیل پلاریزاسیون مایع

معمولاً تجهیزات سامانه اتصال زمین (ارتینگ) بدون پوشش بوده و سبب بوجود آمدن جریانات نشتی و سرگردان زیادی در مجاورت سامانه حفاظت کاتدی می‌شود. این موضوع عملکرد سامانه حفاظت کاتدی را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش کارایی آن می‌شود.

توضیحات بیشتر

پیل های پلاریزاسیون مایع

پیل پلاریزاسیون جامد

معمولاً تجهیزات سامانه اتصال زمین (ارتینگ) بدون پوشش بوده و سبب بوجود آمدن جریانات نشتی و سرگردان زیادی در مجاورت سامانه حفاظت کاتدی می‌شود. این موضوع عملکرد سامانه حفاظت کاتدی را تحت تأثیر قرار داده و باعث کاهش کارایی آن می‌شود. برای رفع این موضوع از پیل‌های پلاریزاسیون‌ استفاده شده که وظیفه آن‌ها جلوگیری از عبور جریان حفاظت کاتدی  و مقاومت بسیار کم در عبور جریان نوسانی (AC) به سمت سامانه اتصال زمین است. پیل‌های پلاریزاسیون تا ولتاژ ۱.۵ تا ۲ ولت در برابر عبور جریان مستقیم سامانه حفاظت کاتدی به سامانه اتصال زمین مقاومت بالایی داشته و در صورت بروز رعد و برق یا جریان اتصال کوتاه احتمالی روی سازه تحت حفاظت، مسیر جریان را به سمت سامانه اتصال زمین برقرار می‌کنند. پیل‌های پلاریزاسیون به صورت سری در مسیر سازه تحت حفاظت و سامانه اتصال زمین نصب می‌شوند.

توضیحات بیشتر

پیل های پلاریزاسیون جامد

اسپارک گپ‌ها

اسپارک گپ روی فلنچ‌هایی که دارای کیت عایقی هستند نصب می‌گردد. گسکت‌های (واشر عایق میانی) کیت عایقی تا ولتاژ مشخصی مقاومت الکتریکی داشته و در اثر صاعقه یا خطاهای احتمالی ممکن است صدمه ببیند. بنابراین برای حفاظت از عایق (گسکت) از اسپارک گپ استفاده می‌شود.

توضیحات بیشتر

اسپارک گپ‌ها

تجهیزات جوش حرارتی

متداول‌ترین روش برای اتصال کابل به لوله در حفاظت کاتدی استفاده از جوش حرارتی (Thermite Weld) است که معمولا با نام تجاری کدولد (Cad Weld) شناخته می‌شود. تجهیزات مورد نیاز برای انجام جوش حرارتی به شرح زیر است:

توضیحات بیشتر

تجهیزات جوش حرارتی

تجهیزات پین بریزینگ

پین بریزینگ یکی از روش‌های اتصال کابل به لوله در حفاظت کاتدی است. روش اتصال توسط دستگاه پین بریزینگ به این صورت است که با ایجاد قوس الکتریکی بین پین و سازه، آلیاژ نقره سطح پین ذوب شده و اتصال کابل به سازه انجام می‌شود. جهت اتصال پین به سازه یک قوس الکتریکی با دمای ۷۰۰ درجه سانتی‌گراد مور نیاز است. با توجه به این که پین‌ها نقره‌اندود هستند، اتصال انجام شده دارای مقاومت الکتریکی پایینی خواهد بود.

توضیحات بیشتر

تجهیزات پین بریزینگ

هندی‌کپ و پرایمر

محل‌هایی که کابل به سازه متصل شده و در تماس با الکترولیت (خاک، آب و …) قرار دارند، بدلیل شار جریان موجود، نسبت به خوردگی آسیب‌پذیرترند. بنابراین برای بازسازی پوشش این محل‌ها از پرایمر و هندی‌کپ استفاده می‌شود. جنس پرایمر و هندی‌کپ‌ها از مواد پایه نفتی است. پرایمر در دو نوع مایع (لیتری) و اسپری تولید شده و هندی‌کپ نیز در دو نوع ساده و IP (دارای پرایمر داخلی) عرضه می‌شوند.

توضیحات بیشتر

هندی‌کپ و پرایمر

همه محصولات