مقاومت و هیترهای صنعتی

شرکت برنا الکترونیک (تاسیس ۱۳۶۳) در سال ۱۳۷۷ و در راستای خودکفایی صنعتی، برای اولین بار در ایران نسبت به تاسیس شاخه ای جدید در محصولات خود با نام مقاومت ها و هیترهای صنعتی اقدام نمود.

رنج محصولات تولید شده در این واحد از نظر ظرفیت توان اکتیو تا ۱۵۰ مگا وات و از جهت ولتاژ کاری، از سطح LV تا ۶۳ کیلو ولت بوده است که در پروژه های بزرگ داخل یا خارج از کشور در حال سرویس دهی می باشند.

واحد کنترل کیفیت به عنوان نماینده مشتری در سازمان در تمام مراحل تولید محصولات حضور داشته و از اینرو سطح کیفی تولیدات این واحد در رده بالایی قرار دارد که در مقایسه با نمونه های اروپایی غربی و آمریکایی قابل رقابت می باشد.

اخذ بیش از ۱۲ مورد گواهی تایپ تست برای این گروه از محصولات از آزمایشگاه های معتبر داخلی و خارجی به خوبی گویای سطح کیفی بالای محصولات تولیده شده در این واحد می باشد.

مقاومت اتصال زمین

در طراحی شبکه های برقی صنعتی روشهای مختلفی برای زمین کردن الکتریکی وجود دارد. اما یکی از متداول ترین این روشها، با توجه به مزایای مناسبی که در شبکه ها ایجاد می کند، سیستم اتصال به زمین با استفاده از یک مقاومت می باشد که این تجهیز با نام مقاومت اتصال زمین (Neutral Grounding Resistor) شناخته می شود.

توضیحات بیشتر

مقاومت اتصال زمین

مقاومت ترمز دینامیک

مقاومت های ترمز دینامیک جهت جذب انرژی یک الکتروموتور که به حالت ژنراتوری در آمده و استهلاک گشتاور شفت آن استفاده می شوند.

به طور کلی برای ترمز الکترو موتورها سه روش کلی وجود دارد:

  1. تزریق جریان DC و ایجاد شرایط مغناطیسی حالت روتور قفل شده
  2. اعمال جریان معکوس و ایجاد چرخش معکوس میدان مغناطیسی
  3. انتقال موتور به مد ژنراتوری و استقرار یک مقاومت برای تخلیه انرژی الکتریکی روی آن
توضیحات بیشتر

مقاومت ترمز دینامیک

بانک بار مجازی

دیزل ژنراتورها از دسته مولدهایی هستند که بار آنها نباید از حد معینی که سازنده ژنراتور اعلام می نماید کمتر شود، اما غالبا هیچ تضمینی برای وجود حداقل بار در مجموعه مصرف کننده ها وجود ندارد، به ویژه برای پروژه های حین احداث، سكوهای نفتی، ایستگاهها تقویت فشار گاز و … از این رو در این شرایط جهت تامین حداقل بار از بار مجازی یا Dummy Load استفاده می شود.
عدم استفاده از Dummy Load و عملکرد دیزل ژنراتورها در بارهای کمتر از حداقل بار تعیین شده، موجب نشتی روغن در بخش دیزل، افزایش دود، کاهش راندمان و نهایتاً کاهش عمر دیزل می شود.

توضیحات بیشتر

بانک بار مجازی

دستگاه ترکیبی ترانس و مقاومت زمین

همانطور که در بخش مقاومت اتصال زمین اشاره شده اتصال زمین با مقاومت های پراهم (High Resistor Grounding) یکی از روشهای زمین کردن مقاومتی محسوب می شود.

توضیحات بیشتر

دستگاه ترکیبی ترانس و مقاومت زمین

بانک بار مقاومتی

شرکت برنا الکترونیک در محدوده وسیعی و با توجه به سفارش مشتری انواع بانک بار مقاومتی تولید می نماید.

این بارها میتواند در کاربردهای AC بصورت سه فاز یا تک فاز و یا DC ساخته شود و موارد مصرف متعددی دارد و عموما هر گاه نیاز به یک بار مقاومتی General وجود داشته باشد میتوان از آنها بهره برد به عنوان مثال کارخانجات سازنده ترانس، ژنراتور، UPS، شارژر، ترانس رکتیفایر، درایو و… جهت تست عملکردی محصولات خود از بانک بار مقاومتی استفاده میکنند که بسته به توان آن میتواند ثابت و یا پرتابل ساخته شود.
تستهایی نیز روی تجهیزات در سایت پروژه ها و پیش از راه اندازی نهایی وجود دارد که معمولا نیاز مبرمی به بانک بارهای پرتابل دارند.

توضیحات بیشتر

بانک بار مقاومتی

مقاومت راه انداز و کنترل الکتروموتور

یکی از کاربردهای مهم مقاومت های صنعتی در کنترل الکتروموتورها می باشد، بدین معنی که با انتخاب مقاومت مناسب هم میتوان کمیات الکتریکی ورودی موتور را تحت کنترل قرار داد و هم میتوان کمیات مکانیکی خروجی موتور یعنی گشتاور و دور را در حد قابل ملاحظه ای متناسب با شرایط تغییر داد این مقاومت ها به طور کلی در حالات زیر استفاده میشوند:

  1.    در مسیر استاتور موتورهای آسنکرون
  2.   در مسیر استاتور و یا روتور و یا هم روتور و هم استاتور در موتورهای Slip Ring
  3.   در مسیر میدان موتورهای DC
  4.   در مدار موتورهایی که به روش ستاره – مثلث راه اندازی میشوند
توضیحات بیشتر

مقاومت راه انداز و کنترل الکتروموتور

مقاومت شارژ و دشارژ باتری و خازن

اصولا المان های بنیادی صنعت برق که در آنها انرژی به گونه های متفاوت ذخیره می گردد می بایست تحت پروسه شارژ و دشارژ دوره ای با رعایت یک منحنی مشخص قرار گیرند.

توضیحات بیشتر

مقاومت شارژ و دشارژ باتری و خازن

رئوستا

در بسیاری از کاربردهای صنعتی یا آزمایشگاهی نیاز به مقاومت های متغیر صنعتی (industrial) وجود دارد، به عنوان مثال تابلوهای کنترل جریان در سیستم های حفاظت کاتدیک و یا میزهای تست آزمایشگاهی در شرکت های تولیدی و دانشگاه ها و …

توضیحات بیشتر

رئوستا

هیترهای صنعتی

همانگونه كه مستحضرید مقاومت بطور ذاتی یك مبدل الكتریسیته به حرارت می باشد. 
اما چرا محصولات دسته مقاومت به دو گروه مقاومت های صنعتی و هیترهای صنعتی تقسیم بندی می شود.
در مقاومت های صنعتی طراح یا بهره بردار به دنبال ایجاد تغییر در كمیات الكتریكی یك شبكه یا یك الكترو موتور و… می باشد و حرارت ایجاد شده ناشی از ذات مقاومت است بنابراین مطلوب بهره بردار نیست لذا در تولید این دستگاه ها ایجاد حرارت كمتر و در حد استاندارد (تقریبا ۸۰۰ درجه سانتیگراد برای حالت گذرا و ۳۵۰ درجه سانتیگراد برای حالت دائم) مورد نظر می باشد اما در هیترهای صنعتی هدف، استفاده از حرارت یك المنت مقاومتی است، لذا تولید حرارت مطلوب بوده و از آن جهت مصارف مختلف بهره گرفته می شود.

توضیحات بیشتر

هیترهای صنعتی

همه محصولات