سینکرنایز اینتراپتر (قطع کننده همزمان)

با توجه به این که برای ارزیابی پتانسیل سازه و تطبیق آن با معیار حفاظت کاتدی در سازه‌های تحت حفاظت از پتانسیل قطع آنی (Instant Off) استفاده می‌شود، در زمانی که حفاظت کاتدی یک سازه توسط چند ترانسفورمر رکتیفایر انجام می‌شود، به منظور اندازه‌گیری پتانسیل قطع آنی، باید کلیه ترانسفورمر رکتیفایرها به صورت همزمان قطع و وصل گردند. برای دستیابی به این خواسته استفاده از سینکرنایز اینتراپتر (Cynchronize Interrupter) ضروری است.


به منظور همزمان نمودن قطع و وصل ترانسفورمر رکتیفایرها، روش‌های زیر ممکن است مورد استفاده قرار گیرد:

  • مایکروویو
  • کابل‌کشی مستقیم
  • تلفن ثابت یا موبایل GSM
  • ساعت‌های ماهواره‌ای (GPS)

دستگاه‌های همزمان کننده ممکن است در قالب یک بخش مستقل و ثابت در ایستگاه‌های حفاظت کاتدی نصب و یا به صورت قابل حمل بکار روند.

یکی از رایج‌ترین دستگاه‌های همزمان کننده قابل حمل GPS Interrupter بوده که روی خروجی یا برق ورودی ترانسفورمر رکتیفایرها نصب می‌شوند. دستگاه‌های مذکور از یک ساعت ماهواره‌ای (با استفاده از GPS) و یک مدار که به یک کنتاکتور (Interrupter) فرمان قطع و وصل می‌دهد، تشکیل شده‌اند. دستگاه GPS Interrupter در محدوده‌های مختلف جریان تولید شده که براساس درخواست سفارش دهنده و توان ترانسفور رکتیفایرها انتخاب می‌گردند.

شرکت برناالکترونیک آمادگی خود را جهت طراحی و ساخت انواع سینکرنایزاینتراپتر (قطع کننده همزمان) براساس درخواست کارفرمایان محترم یا نیاز پروژه‌ها اعلام می‌دارد.