حفاظت آندی مخازن حمل، فرایند و ذخیره‌سازی اسید

حفاظت آندی مخازن حمل، فرایند و ذخیره‌سازی اسید

اکثر کاربرد حفاظت آندی در مخازن حمل (کامیون‌ها، قطارها، قایق‌ها و ...)، فرایند و ذخیره‌سازی اسیدها و بخصوص اسید سولفوریک بوده که بیشتر از سایر مواد شیمیایی در سراسر جهان تولید می‌شود. حفاظت آندی در حفظ کیفیت محصول از طریق کاهش حذف فلز توسط محلول خورنده، افزایش طول عمر مخازن و اجازه کاربرد آلیاژهایی با قیمت پایین‌تر، عملکردی موفق داشته است. مطالعات عملی نشان داده‌اند که سرعت خوردگی در مخازن در حالت حفاظت آندی شده نسبت به حفاظت نشده حدود ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.


گاز هیدروژن همواره به عنوان محصول فرعی خوردگی اسید تولید می‌شود. این گاز می‌تواند به مخازن فولادی خسارت وارد نماید. این خسارت توسط جریان یافتن گاز به سمت دریچه‌ها ‌و پخش محصولات خوردگی جامد روی سطح مخزن و در نتیجه شیاری شدن مخزن ایجاد می‌شود. عرض و عمق شیارهای ایجاد شده می‌تواند متفاوت باشد و اتلاف فلز در این نواحی با سرعت بسیار بیشتری نسبت به خوردگی یکنواخت در غلظت و دمای اسید مشابه رخ می‌دهد. حفاظت آندی، واکنش‌های خوردگی و همچنین محصول فرعی آزاد شدن هیدروژن را کاهش داده و بنابراین از خسارت شیاری هیدروژن نیز جلوگیری می‌کند.

شرکت برناالکترونیک آمادگی خود را جهت طراحی، تأمین تجهیزات، مشاوره و اجرای سامانه‌های حفاظت آندی مخازن حمل، فرایند و ذخیره‌سازی اسید در صنایع مرتبط اعلام می‌دارد.