الکترودهای مرجع نقره/ کلرید نقره

الکترودهای مرجع نقره/ کلرید نقره

الکترودهای مرجع نقره/ کلرید نقره از یک الکترود نقره که سطح آن توسط روش‌های حرارتی یا الکترولیتی با کلرید نقره پوشش داده شده است، تشکیل می‌شوند. این الکترودها درجه بالایی از پایداری را نشان می‌دهند. الکترود مرجع نقره/ کلرید نقره به طور مستقیم در آب دریا یا آب‌های رودخانه‌ای شور بکار می‌رود. در کاربردهای دیگری هم مانند فولاد در بتن، از الکترود مرجع نقره/ کلرید نقره/ کلرید پتاسیم استفاده می‌شود.


الکترودهای مورد استفاده در آب دریا به منظور محافظت مکانیکی در محفظه‌های محکمی قرار گرفته و جهت برقرار شدن تماس با الکترولیت، سوراخ‌هایی روی این محفظه‌ها ایجاد می‌شود. این الکترودها پیش از استفاده باید به مدت چند ساعت در آب دریا غوطه‌ور شده تا پایدار گردند. انتهای کابل الکترودها به منظور جلوگیری از اتصال کوتاه شدن به خوبی عایق می‌شود.

الکترودهای مرجع نقره/ کلرید نقره در زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بنا به توصیه تولید کنندگان برای برخی از انواعشان می بایست در محلول اشباع کلرید پتاسیم نگه داشته شوند. دقت اندازه‌گیری پتانسیل با استفاده از الکترود مرجع نقره/ کلرید نقره در آب دریا حدود ۵± میلی‌ولت است که دقت بسیار بالایی محسوب می‌شود.

شماتیک الکترود مرجع نقره/ کلرید نقره مورد استفاده در آب دریا و اجزای آن

شماتیک الکترود مرجع نقره/ کلرید نقره مورد استفاده در آب دریا و اجزای آن

 

شرکت برناالکترونیک آمادگی خود را جهت طراحی و ساخت الکترودهای مرجع نقره/ کلرید نقره براساس درخواست کارفرمایان محترم یا نیاز پروژه‌ها اعلام می‌دارد.