بانک بار مجازی

بانک بار مجازی

دیزل ژنراتورها از دسته مولدهایی هستند که بار آنها نباید از حد معینی که سازنده ژنراتور اعلام می نماید کمتر شود، اما غالبا هیچ تضمینی برای وجود حداقل بار در مجموعه مصرف کننده ها وجود ندارد، به ویژه برای پروژه های حین احداث، سكوهای نفتی، ایستگاهها تقویت فشار گاز و ... از این رو در این شرایط جهت تامین حداقل بار از بار مجازی یا Dummy Load استفاده می شود.
عدم استفاده از Dummy Load و عملکرد دیزل ژنراتورها در بارهای کمتر از حداقل بار تعیین شده، موجب نشتی روغن در بخش دیزل، افزایش دود، کاهش راندمان و نهایتاً کاهش عمر دیزل می شود.


مشخصات فنی

این شرکت معمولا به منظور کارآیی بهتر و شرایط انتخاب Load برای بهره بردار، Dummy Load های خود را به صورت چند پله و با تابلوی کنترلی در سه حالت دستی، اتوماتیک و قابل اتصال به سیستم PMS تولید می نماید.

 

  • سطح ولتاژ

از آنجائیکه ژنراتورهایی که نیاز به Dummy Load پیدا می کند از سطح ولتاژ ۳۸۰v تا غالبا ۱۱KV هستند، این شرکت نیز آمادگی تولید در این محدوده ی  ولتاژی و البته ولتاژهای بالاتری را دارد.

 

  • توان

محدودیتی برای تولید بارهای مجازی با توان بالا برای این شرکت وجود ندارد. البته خریدار می بایست با توجه به توان دیزل ژنراتور و دستورالعمل سازنده آن ظرفیت مناسب را انتخاب نماید.

 

  • خنک کاری

در اغلب موارد این دسته از مقاومت ها به صورت AF خنک می شوند.

 

  •  بدنه 

با توجه به نحوه خنک کاری AF ، معمولا بخش مقاومتی بارهای مجازی با درجه حفاظت IP23 ساخته می شوند.

 

  • حفاظت

تابلوهای بار مجازی از بابت توالی فاز و جهت چرخش فن دارای رله کنترل فاز بوده و در ضمن مجهز به سوئیچ حرارتی می باشند.

در نوع هوشمند این تابلوها، قابلیت اتصال به کامپیوتر از طریق پورت RS485 یا سایر پروتکل های ارتباطی و قابلیت ثبت اطلاعات و کنترل دستگاه از طریق PC وجود دارد.

 

سفارش گذاری

حداقل اطلاعات زیر جهت سفارش دستگاه Dummy Load مورد نیاز است

      ۱. ولتاژ و توان کل

     ۲. تعداد پله ها و توان پله ها

     ۳. اطلاعات کامل از تابلوی کنترلی (درصورت نیاز)